Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej sp. z o.o. ma nowe logo i identyfikację wizualną. Znak oparto na symbolu strzałki wskazującej kierunek, w którym zmierza spółka. Strzałka nawiązuje również do grafik na znakach drogowych oraz przycisku start, co podkreśla działanie i rozwój.
Nowe logo pojawiło się już na stronie internetowej i fanpage’u spółki na Facebooku. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie wewnętrznych zmian, a następnie oznakowanie budynku oraz taboru.
Kolorystyka znaku bazuje na poprzednim logotypie, co daje wrażenie kontynuacji wypracowanego już wizerunku stabilnej firmy z tradycjami, mocno osadzonej w świadomości bielszczan. Logo jest więc wypadkową historii oraz przyszłości.
Koszt wyniósł 5.000 zł netto.
– Odświeżając wizerunek MZK, bazowaliśmy na misji, wizji, wartościach i celach strategicznych spółki, akcentując takie elementy, jak: nowoczesność, dynamika oraz ekologia. W ten sposób chcemy pokazać kierunek, który obraliśmy. Zaprojektowanie logo i opracowanie księgi znaku zleciliśmy profesjonalistom, więc całość wpisuje się w nowoczesne trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej, takie jak: wyrazistość, czytelność i minimalizm. Teraz czeka nas etap oswajania mieszkańców z nowymi elementami, ale zamierzamy robić to stopniowo, tak żeby nie generować zbędnych kosztów – wyjaśnia prezes zarządu Hubert Maślanka.
UM Bielsko-Biała